1.2/5 - (15 امتیاز)

عمیات بستن حساب و آشنایی با انواع حساب ها

به زبان ساده بستن حساب به معنی صفر نمودن مانده هر حساب می باشد عملیات بستن حساب با بستانکار کردن مانده نهایی حساب های دارای مانده بدهکار یا بدهکار کردن مانده نهایی حساب های دارای مانده بستانکار صورت می گیرد.
برای درک بهتر موضوع مورد بحث لازم است با انواع حساب ها آشنا بشیم :
1. حساب های موقت : به حساب هایی گفته می شود که مانده آن ها به دوره مالی بعد منتقل نمی شود. مانده حساب های موقت در ابتدای دوره مالی صفر بوده و در پایان دوره مالی طی فرآیند بستن حساب ها مجدد صفر می شود مانند حساب های برداشت، حساب های سود و زیان و حساب های درآمد ها و هزینه ها.
2. حساب های دائمی : به آن دسته از حساب هایی اتلاق می گردد که مانده آن ها به دوره مالی بعد منتقل می شود و شامل حساب های ترازنامه اعم از دارایی ها، سرمایه ها و بدهی ها می باشد.

دلایل و اهمیت بستن حساب ها چیست؟

1. محاسبه سود و زیان : معمولا صاحبان مشاغل مختلف معیار موفقیت در کسب و کار خود را سود و زیان حاصله از فعالیت های سالانه خود می دانند و در پایان دوره مالی نتیجه حاصله از بستن حساب ها مشخص کننده موفقیت یا عدم موفقیت کسب و کار می باشد.
2. جلوگیری از حجیم شدن اطلاعات : با بستن حساب ها از حجیم شدن اطلاعات و سنگین شدن دیتا بیس (DATA BASE) جلوگیری می شود همچنین نبستن حساب ها عملیات گزارش گیری را نیز سخت و کُند خواهد کرد.
3. اصلاح کالاهایی که موجودی پایان دوره منفی در سیستم دارند.

بستن حساب در نرم افزار حسابداری هلو

عملیات بستن حساب ها در نرم افزار حسابداری هلو یکبار در سال قابل انجام می باشد که معمولا در پایان سال می باشد نکته بسیار مهم برای کاربران این می باشد که در صورت استفاده از نرم افزار حسابداری هلو باید آخرین ورژن از نرم افزار را بر روی سیستم خود داشته باشید. شرکت هلویار برای شما عزیزان آخرین ورژن نرم افزار را در اختیارتان قرار می دهد و می توانید برای استفاده از آن از طریق سایتholooyar اقدام فرمایید یا از طریق تماس با شماره های شرکت هلویار از مشاورین درخواست نمایید. در پایان عملیات بستن حساب ها حتما به نکات زیر توجه داشته باشید:
توجه : قبل از بستن حساب حتما از نرم افزار هلو بکاب تهییه فرمایید
1. صفر بودن حساب های سود و زیان درابتدای سال مالی جدید
2. صفر بودن مانده حساب تراز اختتامیه در سال مالی بسته شده
3. بررسی درستی مانده حساب های دائمی قبل و بعد از بستن حساب ها

درخواست کارشناس برای بستن حساب ها

افراد مختلفی از نرم افزار های حسابداری هلو استفاده می کنند که خیلی از آن ها به واسطه تسلط کامل بر نرم افزار به راحتی می توانند عملیات بستن حساب ها را انجام دهند همچنین حسابداران از دیگر کاربران این محصول هستند که به واسطه ماهیت کار و آشنایی با عملیات بستن حساب، خود می توانند این کار را انجام دهند فقط همانطور که پیش تر به آن اشاره شد باید از ورژن جدید نرم افزار استفاده کنند که طریقه دسترسی و تهیه آن خدمتتان عرض شد.
حال ممکن است بعضی از کاربران نرم افزار هلو با طریقه بستن حساب ها آشنایی نداشته باشند و دچار سردرگمی در پایان سال شوند. شرکت هلویار برای شما عزیزان کارشناس متخصص به نرم افزار حسابداری هلو اعزام می کند تا عملیات بستن حساب ها برایتان انجام گیرد.

بستن حساب در سال 1400 و ورود به سال مالی 1401

همانطور که گفته شد بستن حساب ها معمولا در پایان سال صورت می گیرید ممکن است با توجه به شلوغی کسب و کار ها در پایان سال زمان کافی برای انجام این عملیات را نداشته باشیم. ضمن اینکه مرسوم است در نرم افزار حسابداری هلو تنها یکبار در سال حساب ها را میبندند ، و ان را به نام یک دوره مالی نام گذاری مینمایند . اصلا جای نگرانی نیست. شما می توانید عملیات بستن حساب های خود را در اردیبهشت ماه سال 1401 به تاریخ 29/12/1400 ببندید. شرکت هلویار پشتیبان شما عزیزان خواهد بود و اگر می خواهید عملیات بستن حساب ها هرچه زودتر انجام گیرد و به سال بعدی منتقل نشود همین حالا می توانید اقدام به نوبت گیری برای اعزام کارشناس نمایید. شرکت هلویار در بهترین زمان برای شما کارشناس متخصص به نرم افزار حسابداری هلو اعزام خواهد نمود همچنین اگر به کمک در موارد دیگر نرم افزار و یادگیری بیشتر نیاز داشته باشید می توانید از دانش کارشناسان ما بهره بگیرید.
مجددا تاکید می شود که برای بستن حساب ها استفاده از آخرین ورژن نرم افزار مهم و ضروری می باشد در صورت داشتن تمدید ، توسط شرکت نرم افزار حسابداری هلویار قابل تهیه می باشد.

نقش انبارگردانی در بستن حساب ها

انبارگردانی فرآیندی است که به منظور ایجاد اطمینان از وجود کمی و کیفی و کنترل کالاها انجام می شود. از جمله کارهایی که در زمان انبارگردانی اجرا خواهد شد تعیین میزان موجودی کالا در انبار، الصاق تگ به کالا و پلمب انبار می باشد. براساس استاندارهای حسابداری انبارگردانی باید حداقل یکبار درسال صورت گیرد که این کار می تواند همزمان با عملیات بستن حساب ها انجام شود. بنابراین از بهترین فرصت ها برای انبارگردانی می توان به زمان قبل از بستن حساب ها اشاره کرد که در این صورت می توانید موجودی کالاهای خود را با موجودی کالا در نرم افزار تطبیق دهید. برای این کار بهترین وسیله بارکد خوان سیار یا بی سیم همراه با یک سیستم کامپیوتر می باشد تا بتوان موجودی های واقعی را مورد شمارش قرار داد.

آموزش بستن حساب

از دیگر خدمات شرکت نرم افزار حسابداری هلویار آموزش بستن حساب ها در نرم افزار حسابداری هلو به علاقه مندان می باشد. همچنین حسابدارانی که می خواهند بستن حساب ها در نرم افزار حسابداری هلو را فراگیرند می توانند از دوره های آموزشی شرکت هلویار استفاده کنند به همین ترتیب شما در پایان سال مالی بعدی برای بستن حساب های خود دیگر هیچ دغدغه و نگرانی نخواهید داشت.

شما عزیزان می توانید جهت بستن حسابها و هر گونه سوال با کارشناسان ما در ارتباط باشید.
1- از طریق تلفنی: تماس با شماره66432432-021
2- از طریق حضوری: از طریق حضور در محل نمایندگی هلویار
3-غیرحضوری از طریق ریموت از راه دور: با استفاده از نرم افزارهای ریموت از راه دور مانند AnyDesk و…
4- از طریق اعزام کارشناس: با تعیین وقت قبلی در اسرع وقت کارشناسان ما به محل شما جهت رفع خطا و مشکلات سیستمی اعزام خواهند شد.